Hoppa till huvudsektionen
Början av huvudsektionen

Ange datum för att se tillgänglighet.

Hotellbeskrivning

Shangri-la Hotel Surabaya ligger mindre än tre kilometer från Surabaya Town Square och mindre än fem kilometer från populära attraktioner som Surabaya Zoo. Detta hotell med 5 stjärnor har 368 rum och välkomnar gäster med 5 restauranger, ett fullständigt spa och en utomhuspool.

Restaurangalternativ

Du kan äta gott på JAMOO, en av 5 restauranger. Beställ nåt gott från rumsservice dygnet runt för att stilla hungern utan att lämna rummet eller släck törsten med en drink på deras bar eller kafé.

Rum

Shangri-la Hotel Surabaya har 368 ljudisolerade rum med kylskåp, vattenkokare och gratis flaskvatten. Här erbjuds gäster en 49-tumss smart-tv med kabelkanaler, såväl som gratis wi-fi och fast internet. Badrummen har hårtorkar, gratis toalettartiklar, tandborstar och tandkräm och badrockar. Värdeförvaringsskåp, telefon och strykjärn/strykbräda erbjuds dessutom. Handdukarna byts på begäran

På hotellet

Shangri-la Hotel Surabaya erbjuder ett fullständigt spa, en nattklubb och en utomhuspool. Här har du tillgång till gratis parkering, parkeringsservice mot en avgift (USD 5 per dag), samt limousine- och taxibokning. Receptionen är öppen dygnet runt och har flerspråkig personal som kan hjälpa dig med förvaring av värdesaker, bokning av guidade turer och biljetter samt bagageförvaring. Detta hotell i lyxstil har dessutom en barnpool, ett gym och en bubbelpool.

  • Free WiFi in rooms and public areas
  • Free parking
  • Onsite dining
  • Spa
  • Deluxe-rum - 2 enkelsängar

    Antal bäddar 2 enkelsängar Maxbeläggning 3 max
    382 kr* Per natt per rum 26 feb. - 27 feb.

    Horizon Club - Executive-rum - 1 kingsize-säng

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 3 max

    Svit Executive

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 3 max

    Deluxe-rum - 1 kingsize-säng

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 3 max

    Executive-rum - 1 kingsize-säng

    Antal bäddar 1 kingsize-säng Maxbeläggning 3 max

    Horizon Club - Deluxe-rum - 2 enkelsängar

    Antal bäddar 2 enkelsängar Maxbeläggning 3 max

    På hotellet

    Shangri-la Hotel Surabaya erbjuder gäster tillträde till ett fullständigt spa, utomhustennisbanor och en vattenrutschkana. Det finns 5 restauranger och deli på plats. Du kan njuta av en drink på en av barerna. Du har att välja mellan en bar vid poolen och en bar/lounge. Gratis wi-fi finns i allmänna utrymmen. Bekvämligheter för affärsresenärer som business-service och limousine- och taxibokning erbjuds. Möteslokaler på detta hotell är 1603 kvadratmeter och här finns konferenscenter. Utomhuspool, barnpool och gym finns tillgängliga på Shangri-la Hotel Surabaya i lyxstil. Ett begränsat antal parkeringsplatser finns tillgängliga mot en avgift, enligt principen först till kvarn. Rökning tillåts endast på särskilda platser på detta hotell med 5 stjärnor i Surabaya.

    • 368 rum
    • 17 våningar
    • 5 restauranger
    • 17255 kvadratfot
    • 1603 kvadratmeter
    • Byggdes 1995
    • Nattklubb
    • Bar vid poolen
    • Bar/lounge
    • Kafé
    • Snackbar/deli
    • Gratis barnklubb
    • Gratis poolcabanor
    • Solstolar
    • Parasoller
    • Konferenscenter
    • Business-service
    • Kemtvätt
    • Tvättmöjligheter
    • Reception (öppen dygnet runt)
    • Expressincheckning
    • Expressutcheckning
    • Flerspråkig personal
    • Bagageförvaring
    • Värdeförvaringsskåp i receptionen
    • Limousine- och taxibokning
    • Hjälp med guidade turer och biljettbokning
    • Conciergetjänster
    • Bröllopstjänster
    • Terrass
    • Trädgård
    • Picknickområde
    • Presentbutik
    • Skönhetssalong
    • Bankomat
    • Portier/piccolo
    • Hiss
    • Särskilda platser för rökning

    Familjevänliga bekvämligheter

    • Familjeboende
    • Utomhuspool
    • Barnpool
    • Vattenrutschkana
    • Gratis wi-fi
    • Ljudisolerade rum
    • Utomhustennisbanor 3
    • Barnklubb (gratis)
    • Gratis lokaltransport
    • Snackbar/deli
    • Tvättmöjligheter
    • Lekplats på området
    • Kylskåp

    Internet

    Erbjuds i alla rum: Gratis wi-fi , Gratis fast internet

    Erbjuds i vissa allmänna utrymmen: Gratis wi-fi

    Parkering

    Avgiftsfri parkering , Parkeringsservice (tilläggsavgift) , Parkering (begränsat antal platser)

    Transport

    • Flygplats: Surabaya (SUB-Juanda) (17,7 km)
    • Tågstation: Surabaya Gubeng station (6,3 km)
    • Transport till och från hotellet: Gratis lokaltransport
    • Parkeringsalternativ: Gratis parkering : parkeringsservice finns tillgänglig för en tilläggsavgift

    Bekvämligheter på rummet

    Shangri-la Hotel Surabaya erbjuder 368 luftkonditionerade rum med värdeförvaringsskåp och gratis flaskvatten. 49-tums smart-tv med kabelpremiumkanaler. Badrummen har badrockar, tofflor, bidéer och gratis toalettartiklar. Detta hotell i Surabaya erbjuder gratis fast internetuppkoppling och wi-fi. Skrivbord och telefon finns. Dessutom har rummen hårtork och strykjärn/strykbräda. Massage på rummet, allergitestade sängkläder och byte av handdukar kan fås på begäran. Uppbäddningsservice erbjuds varje kväll och städning sker dagligen.

    • Rumsservice dygnet runt
    • Smart-tv
    • Kabel-tv
    • Premiumkanaler
    • Kylskåp
    • Vattenkokare
    • Allergitestade sängkläder
    • Extrasängar (avgift tillkommer)
    • Daglig städning
    • Uppbäddningsservice
    • Massage på rummet (tilläggsavgift)
    • Hårtork
    • Värdeförvaringsskåp
    • Badrockar
    • Tofflor
    • Gratis toalettartiklar
    • Bidé
    • Telefon
    • Strykjärn/strykbräda
    • Skrivbord
    • Mörkläggningsgardiner
    • Ljudisolering
    • Luftkonditionering
    • Angränsande badrum
    • Anslutande rum tillgängliga
    • Rullstolsanpassat
    • Gratis tepåsar/snabbkaffe
    • Tandborste och tandkräm
    • Byte av handdukar (på begäran)
    • Byte av lakan (på begäran)

    Mat och dryck

    JAMOO – restaurang som serverar frukost, lunch och middag.

    Nishimura – restaurang som serverar lunch och middag. Öppet alla dagar

    Sapore Osteria – restaurang som endast serverar middag. Öppet alla dagar

    Shang Palace – restaurang som serverar lunch och middag. Öppet alla dagar

    Desperados Bar & Grill – restaurang som endast serverar middag. Gästerna kan beställa drinkar och umgås vid baren. Öppet alla dagar

    Sen måltidsservice tillgänglig från rumsservice dygnet runt.

    Aktiviteter i närheten

    En utomhuspool, en barnpool och en bubbelpool finns på området. Här finns även utomhustennisbanor, en vattenrutschkana, ett gym och en bastu.

    Fritidsaktiviteterna nedan finns antingen tillgängliga på plats eller i närheten. Avgifter kan tillkomma.

    • Lekplats på området
    • Tennislektioner på området
    • Golf i närheten
    • Yogapass på området

    Spatjänster

    CHI, The Spa har 6 behandlingsrum, inklusive rum för par. Här erbjuds tjänster som massage med varma stenar, klassisk massage, ansiktsbehandlingar och kroppsinpackningar. En mängd behandlingar erbjuds, såsom aromaterapi och reflexologi. Spat är utrustat med en bastu, bubbelpool och en ångbastu.

    Spat är öppet alla dagar.

    • Antal behandlingsrum 6
    • Behandlingsrum för par
    • Manikyr och pedikyr
    • Kroppsbehandlingar
    • Kroppsinpackningar
    • Ansiktsbehandlingar
    • Kroppsskrubbningar
    • Aromaterapibehandlingar
    • Massage med varma stenar
    • Klassisk massage
    • Bastu på spa
    • Bubbelpool på spa
    • Ångbastu på spa
    • Reflexologi
    • Massage

    Tillgänglighet

    Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

    • Rullstolsanpassad restaurang på plats
    • Rullstolsanpassad lounge
    • Visuella larm i korridorer
    • Ledstänger i trappor
    • Rullstolar tillgängliga på plats
    • Väl upplyst väg till ingången
    • Tillgänglighetsanpassat för rullstolar (kan finnas begränsningar)
    • Rullstolsanpassad väg
    • Tillgänglighetsanpassat badrum
    • Rullstolsanpassad dusch
    • Rullstolsanpassad allmän toalett
    • Rullstolsanpassad parkering
    • Rullstolsanpassad conciergedisk
    • Tillgänglighetsanpassat rum
    • Rullstolsanpassad gång till hiss
    • Rullstolsanpassad registreringsdisk
    • Rullstolsanpassat spa
    • Rullstolsanpassad pool
    • Rullstolsanpassat fitnesscenter
    • Rullstolsanpassade mötesutrymmen/businesscenter

    Hotellregler

    Incheckning

    • Incheckningstiden börjar 14:00
    • Incheckningstiden slutar 0:00
    • Lägsta ålder för incheckning är: 17

    Incheckningsinstruktioner:

    Incheckning sker på annan plats än hotellet. För att checka in, ta dig till Horizon Lounge for Horizon Guests. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

    Gäster som bokar prisplaner där frukost ingår får frukost baserat på antal gäster i rummet. Ytterligare barn under 5 år och barn 6–11 år får 50% rabatt på vuxenpriset för frukostbuffé.

    Incheckning sker inte på hotellet, utan gäster måste gå till Horizon Lounge for Horizon Guests
    Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

    Utcheckning

    • ??? 12:00

    Betalningstyper

    Barn och extrasängar

    • Barn är välkomna.
    • Extrasängar finns att hyra för USD 61.0 per natt.
    • Spjälsängar finns inte tillgängliga.

    Husdjur

    • Varken husdjur eller ledarhundar är tillåtna på Shangri-la Hotel Surabaya

    Regler

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.

    Statligt utfärdat fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.

    Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.

    Namnet på kreditkortet som används vid incheckning för att betala för oförutsedda utgifter måste vara detsamma som huvudnamnet på rumsbokningen.

    Boendet tar emot kreditkort, bankkort och kontanter

    På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: kolmonoxiddetektor, rökdetektor, säkerhetssystem och fönstergaller.

    Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.

    Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar beroende på boendets regler.

    En deposition för oförutsedda utgifter, kontant eller via kredit- eller bankkort, och ett statligt utfärdat fotolegitimation kan krävas vid incheckning.

    Särskilda önskemål gäller i mån av tillgänglighet vid incheckning. Särskilda önskemål kan inte garanteras och extra avgifter kan tillkomma.

    Namnet på kreditkortet som används vid incheckning för att betala för oförutsedda utgifter måste vara detsamma som huvudnamnet på rumsbokningen. Boendet tar emot kreditkort, bankkort och kontanter.

    För gästernas säkerhet finns det kolmonoxiddetektor, rökdetektor, säkerhetssystem och fönstergaller i alla rum. Boendet bekräftar att man infört åtgärder för utökad rengöring och gästers säkerhet. Boendet rengörs med desinfektionsmedel; allmänna ytor rengörs med desinfektionsmedel mellan vistelser; lakan och handdukar tvättas i minst 60°C; rumsdörrar stängs och låses efter städning; boendet rengörs och desinficeras med elektrostatisk spray. Gäster får tillgång till personlig skyddsutrustning, som ansiktsmasker och handskar. Social distansering tillämpas; boendets personal använder personlig skyddsutrustning; en akrylskärm har placerats mellan personal och gäster i områden med kontakt; temperaturkontroller utförs regelbundet på personal; temperaturkontroller är tillgängliga för gäster; gäster får handrengöringsmedel; kontantfria betalningsmetoder är tillgängliga för alla transaktioner; kontaktfri rumsservice är tillgänglig; ansiktsmask måste användas i gemensamma utrymmen. Kontaktfri incheckning och kontaktfri utcheckning är tillgänglig. Individuellt inslagna matalternativ är tillgängliga till frukost, lunch och middag, såväl som genom rumsservice. På boendet tillämpas utökade åtgärder för matservice. Varje gästrum står tomt i minst 24 timmar mellan bokningar. Boendet bekräftar att man följer de riktlinjer om rengöring och desinficering som utfärdats av Shangri-La bryr sig (Shangri-La). Boendet bekräftar att man följer följande riktlinjer om rengöring och desinficering: Bureau Veritas (global tredjepartexpert).

    • Gästboende förseglas efter städning
    • Elektrostatisk sprej används för desinficering
    • Kontantlösa transaktioner är tillgängliga
    • Feberkontroller genomförs regelbundet bland personalen
    • Masker är obligatoriska på boendet
    • Feberkontroller finns tillgängliga för gäster
    • Lakan och handdukar tvättas i minst 60 °C
    • Kontaktlös matservering/rumsservice är tillgänglig
    • Ytor som rörs vid ofta rengörs med desinficeringsmedel
    • Bokning krävs inte för bekvämligheter på plats
    • Boendet bekräftar att de implementerar ökade säkerhetsåtgärder för gästerna
    • Kontaktlös utcheckning är tillgänglig
    • Boendet följer Bureau Veritas (global tredjepartsexpert) saneringsregler
    • Boendet rengörs med desinficeringsmedel
    • Personalen bär personlig skyddsutrustning
    • Säkerhetssystem
    • Skyddskläder är tillgängliga för gäster
    • Masker är tillgängliga för gäster
    • Ingång med mobilnyckel är inte tillgänglig
    • Handskar är tillgängliga för gäster
    • Matserveringen har ändrats för ökad säkerhet
    • Skärm mellan gäster och personal i de främsta kontaktområdena
    • Gäster erbjuds gratis handsprit
    • Bemannad reception
    • Mått för social distansering har införts
    • Kontaktlös incheckning är tillgänglig
    • Inga spjälsängar tillgängliga
    • Boendet följer ett varumärkes eller en tillsynsmyndighets saneringsregler Shangri-La bryr sig (Shangri-La)
    • Boendet implementerar för närvarande ökad städning
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga
    • Servicedjur är inte tillåtna
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till frukost
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till lunch
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga till middag
    • Individuellt förpackade matalternativ är tillgängliga via rumsservice
    • Bankkort
    • Tidslucka tillämpas mellan vistelser 24 hours

    Avgifter

    Extra tillval

    De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.

    • Avgift för parkeringsservice: USD 5 per dag
    • Avgift för extrasäng: USD 61.0 per natt

    Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.

    Bra att veta

    • Poolen är tillgänglig från 06:00 till 20:00.
    • Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
    • I mån av tillgång kan anslutande rum efterfrågas genom att kontakta boendet med hjälp av numret på din bokningsbekräftelse.
    • Husdjur och ledarhundar är inte tillåtna på plats.
    url importing http://www.mrjet.se/Surabaya-Hotels-Shangri-la-Hotel-Surabaya.h9013-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&
    There was an error importing /Surabaya-Hotels-Shangri-la-Hotel-Surabaya.h9013-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&, error: javax.servlet.jsp.JspTagException: 301 http://www.mrjet.se/Surabaya-Hotels-Shangri-la-Hotel-Surabaya.h9013-p2.Hotel-Reviews?rm1=a2&