Restaurangalternativ
Du kan äta gott på Kad Kafe', en av 3 restauranger. Du kan stanna kvar på rummet och beställa mat från rumsservice dygnet runt eller utforska hotellet och koppla av med något att dricka i deras bar eller kafé. Frukost serveras dagligen mellan 06:00 och 10:30 mot en avgift.
Rum
Alla 277 luftkonditionerade rum har eldstad, kylskåp och minibar. Här erbjuds gäster gratis wi-fi och fast internet. Samtliga sängar har kuddmenyer och i badrummen finns hårtorkar och gratis toalettartiklar. Kaffebryggare, gratis dagstidningar och gratis flaskvatten erbjuds dessutom.
På hotellet
Gäster på Shangri-La Hotel Chiang Mai erbjuds ett fullständigt spa, gratis tillträde till vattenpark och en utomhuspool. Här erbjuds både gratis parkeringsservice och parkering, såväl som limousine- och taxibokning. Flerspråkig personal i receptionen kan hjälpa dig dygnet runt med bagageförvaring, bokning av guidade turer och biljetter och förvaring av värdesaker. Detta hotell i lyxstil har dessutom en barnpool, ett gym och en bastu.
Shangri-La Hotel Chiang Mai erbjuder gäster tillträde till ett fullständigt spa, en vattenpark med gratis inträde och en utomhustennisbana. Det finns 3 restauranger och kafé på plats.Du kan njuta av en drink på en av barerna. Du har att välja mellan en bar vid poolen och en bar/lounge. I allmänna utrymmen finns gratis wi-fi och fast uppkoppling. Business-service och limousine- och taxibokning erbjuds. Det finns 3 tillgängliga möteslokaler. Utomhuspool, barnpool och gym finns tillgängliga på Shangri-La Hotel Chiang Mai i lyxstil. Parkering och parkeringsservice är gratis. Detta hotell i Chiang Mai har 5 stjärnor och tillåter inte rökning.
Erbjuds i alla rum: Gratis wi-fi , Gratis fast internet
Erbjuds i vissa allmänna utrymmen: Gratis wi-fi , Gratis fast internet
Avgiftsfri parkering , Avgiftsfri parkeringsservice
Shangri-La Hotel Chiang Mai erbjuder 277 luftkonditionerade rum med eldstad och minibar. Kuddmeny finns tillgänglig. Kylskåp och kaffe- och tebryggare finns på rummet. Badrummen har badkar och dusch, badrockar, tofflor och gratis toalettartiklar. Gäster har tillgång till gratis fast internetuppkoppling och wi-fi. Hotellet tillhandahåller skrivbord, gratis dagstidningar och telefon. Dessutom har rummen värdeförvaringsskåp och gratis flaskvatten. Uppbäddningsservice erbjuds varje kväll, städning sker dagligen och massage på rummet finns på begäran.
Mot en avgift kan gäster dagligen äta frukost från 06:00 till 10:30.
Kad Kafe' - restaurang på platsen.
China Kitchen - restaurang på platsen. Öppet alla dagar
Dhala Wine Lounge - restaurang på platsen. Öppet alla dagar
Hotellet har rumsservice dygnet runt.
En utomhuspool och en barnpool finns på området. Här finns även en utomhustennisbana, en vattenpark med gratis inträde, ett gym och en bastu.
Fritidsaktiviteterna nedan finns antingen tillgängliga på plats eller i närheten. Avgifter kan tillkomma.
Detta hotell har ett fullständigt spa, Chi Spa, där gästerna kan njuta av olika behandlingar. Här erbjuds tjänster som ansiktsbehandlingar, kroppsbehandlingar och manikyr och pedikyr. Spat är utrustat med en bastu och bubbelpool.
Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Incheckningsinstruktioner:
Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.
Gäster som bokar prisplaner med frukost får frukost för vuxna och upp till 2 barn 5 år eller yngre. Ytterligare barn under 5 år och barn 6–11 år får 50% rabatt på vuxenpriset för frukostbuffé.
Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdat fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet tar emot kreditkort och kontanter
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: kolmonoxiddetektor, brandsläckare, rökdetektor, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar beroende på boendets regler.
En deposition för oförutsedda utgifter, kontant eller via kredit- eller bankkort, och ett statligt utfärdat fotolegitimation kan krävas vid incheckning.
Särskilda önskemål gäller i mån av tillgänglighet vid incheckning. Särskilda önskemål kan inte garanteras och extra avgifter kan tillkomma.
Boendet tar emot kreditkort och kontanter. För gästernas säkerhet finns det kolmonoxiddetektor, brandsläckare, rökdetektor, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller i alla rum. Boendet bekräftar att man infört åtgärder för utökad rengöring och gästers säkerhet. Boendet rengörs med desinfektionsmedel; allmänna ytor rengörs med desinfektionsmedel mellan vistelser; lakan och handdukar tvättas i minst 60°C; rumsdörrar stängs och låses efter städning; boendet rengörs och desinficeras med elektrostatisk spray. Gäster får tillgång till personlig skyddsutrustning, som ansiktsmasker och handskar. Social distansering tillämpas; boendets personal använder personlig skyddsutrustning; en akrylskärm har placerats mellan personal och gäster i områden med kontakt; temperaturkontroller utförs regelbundet på personal; temperaturkontroller är tillgängliga för gäster; gäster får handrengöringsmedel; kontantfria betalningsmetoder är tillgängliga för alla transaktioner; kontaktfri rumsservice är tillgänglig; ansiktsmask måste användas i gemensamma utrymmen; bokning krävs för vissa av boendets faciliteter. Kontaktfri incheckning och kontaktfri utcheckning är tillgänglig. På boendet tillämpas utökade åtgärder för matservice. Individuellt inslagna matalternativ är tillgängliga till frukost, lunch och middag, såväl som genom rumsservice. Varje gästrum står tomt i minst 24 timmar mellan bokningar. Boendet bekräftar att man följer de riktlinjer om rengöring som utfärdats av Safety and Health Administration (Thailand) och Shangri-La bryr sig (Shangri-La). Boendet bekräftar att man följer följande riktlinjer om rengöring: Ecolab (global tredjepartexpert) samt Bureau Veritas (global tredjepartexpert).
De avgifter och depositioner som listas nedan kommer att debiteras vid incheckningen, utcheckningen eller servicetillfället.
Den här listan är inte nödvändigtvis fullständig. Avgifter och depositioner kan ändras och inkluderar inte alltid skatt.
Detta boende har skrivit uner Unescos löfte om hållbar turism.