PDF

Tillgänglighetsanpassning

Genom vår Tjänst hjälper vi resenärer att hitta information om Resetjänster och att boka dessa Resetjänster.
För att hjälpa resenärer att använda vår Tjänst har vi infört olika förbättringar som rör tillgänglighetsanpassning, nya hjälpartiklar om tillgänglighetsanpassning och nya funktioner. Till exempel:
  • Vi har lagt till den nya länken ”Tillgänglighetsanpassning” i sidfoten på vår webbsida och i avsnittet ”Konto” i våra Appar. Där hittar du praktisk information om hur du kan använda vår Tjänst med olika hjälpmedel samt hur du ändrar inställningarna på din enhet för att öka kontrast, ändra textstorlek, differentiera utan färg, aktivera undertexter (beroende på din enhet) och aktivera reglagestyrning, röstkommandon/-styrning, navigering enbart med tangentbord och inställningar för minskade rörelser.
  • Vår Tjänst har stöd för de vanligaste skärmläsarna och andra hjälpmedlen – och våra supportmedarbetare har utbildats så att de kan ge information om tillgänglighetsanpassningen av vår Tjänst och dess kompatibilitet med olika hjälpmedel.
  • Utöver att göra det möjligt att söka, boka och hantera en bokning med användning av hjälpmedelsteknik har vi uppdaterat tillgänglighetsanpassningen av våra resenärskonton samt våra säkerhets- och betaltjänster.
  • När vi har fått information från våra flygbolagspartners har vi inkluderat länkar till uppgifter om tillgänglighetsanpassning från några av de största flygbolagen som flyger till och från EU:s medlemsstater samt de flygplatser inom EU som de flyger till.
  • Vi har lagt till ytterligare filter för tillgänglighetsanpassning i våra Vrbo-annonser, så att resenärer kan filtrera sin sökning efter boenden som bara har en våning eller har till exempel en entréramp och tillgänglighetsanpassad parkering.
Vi strävar efter att göra vår Tjänst tillgänglig för alla resenärer, oavsett förmåga, och har införlivat World Wide Web Consortiums (W3C) riktlinjer för tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll (WCAG) 2.2 AA i vår metod för utformning av Tjänsten.
För att övervaka tillgänglighetsanpassningen av vår Tjänst använder vi både manuella och automatiserade testmetoder, vilka inkluderar:
  • automatiserade skanningar i olika skeden av produktutvecklingen
  • manuella tester utförda av erfarna utvecklare och produktteam
  • regelbundna utvärderingar av interna experter på tillgänglighetsanpassning
  • årliga utvärderingar och tester av webbsidor och egna appar.
Vi övervakar också våra aktiviteter för digital tillgänglighetsanpassning genom att genomföra regelbundna utvärderingar, vilka inkluderar att:
  • övervaka branschstandarder
  • utforska ny teknik
  • övervaka uppdateringar av viktiga hjälpmedel.
Om du behöver hjälp eller ytterligare information om tillgänglighetsanpassningen av vår Tjänst kan du läsa avsnittet om tillgänglighetsanpassning i vår Tjänst eller kontakta oss via livechatten online eller via e-post på Accessibility@expediagroup.com.
Detta meddelande om tillgänglighetsanpassning uppdaterades 27 juni 2025.